Dlaczego mobilna Karta Dużej Rodziny nie działa?

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
19 lipca 2021

 

Dlaczego mobilna Karta Dużej Rodziny nie działa?

Zamknięcie samodzielnej aplikacji mKDR wynika z przemeblowania, jakie nastąpiło w sferze wirtualnych dokumentów. W związku z powyższym,samodzielna aplikacja mKDR z końcem czerwca została zamknięta. Osoby, które chcą korzystać z Karty Dużej Rodziny na smartfonie mają taką możliwość wyłącznie w aplikacji mObywatel, w której już znajduje się odpowiednik dowodu osobistego, prawa jazdy, dowodu rejestracyjnego, legitymacji szkolnej, Unijnego Certyfikatu Covid (UCC), czy e-recepty.

 

 

Jak wyjaśnia Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej -„Osoby, którym przyznano prawo do KDR i posiadające ważny polski dowód osobisty w przypadku dorosłej osoby oraz posiadające mLegitymację szkolną w przypadku dziecka mogą od 9 czerwca 2021 r wyświetlać KDR w bezpłatnej aplikacji mObywatel”- czytamy w komunikacie.

Jak uzyskać Kartę Dużej Rodziny w mObywatelu?

  1. Upewnij się, że Twoja dotychczasowa Karta jest ważna. Jeśli nie masz Karty Dużej Rodziny, złóż wniosek on-line na https://empatia.mpips.gov.pl lub w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Poraju.Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku tradycyjna forma karty będzie do odbioru w OPS Poraj, jednocześnie dając możliwość wyświetlania karty w aplikacji mObywatel. Możesz zrezygnować z wnioskowania o Kartę tradycyjną i korzystać wyłącznie z formy elektronicznej. Ewentualne domówienie Karty tradycyjnej będzie podlegać opłacie.

  2. Kolejnym krokiem jest pobranie bezpłatnej aplikacji mObywatel z Google Play lub App Store bądź jej aktualizacja do najnowszej wersji.

  3. Uruchom aplikację mObywatel.

  4. Na głównym ekranie aplikacji mObywatel wybierz Dodaj dokument (lub Dodaj swój pierwszy dokument – jeśli korzystasz z aplikacji pierwszy raz).

  5. Z listy dokumentów wybierz Karta Dużej Rodziny.

  6. Zapoznaj się z regulaminem usługi i zaakceptuj go, następnie wybierz Dalej.

  7. Korzystasz z mObywatela po raz pierwszy?

    • Tak: potwierdź swoje dane korzystając z Profilu Zaufanego lub innej metody identyfikacji.

    • Nie: przejdź do kolejnego punktu.

8.Sprawdź, czy Twoja Karta została wyświetlona prawidłowo.

Z poważaniem

zastępca kierownika GOPS Poraj

Edyta Ząbkiewicz

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2021-07-19
Data publikacji:2021-07-19
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:Marcin Jabłoński
Liczba odwiedzin:8475